Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden van Let’s Delete, Nieuwe Kerkstraat 19 7941 AX Meppel, hierna te noemen Let’s delete, en de daaraan verbonden al dan niet vrijgevestigde adviseurs. Let’s Delete is gevestigd aan de Nieuwe Kerkstraat 19 te Meppel. De Salon staat ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel te Zwolle onder nummer 91682304. Op verzoek van de cliënt zijn de algemene voorwaarden te allen tijde verkrijgbaar en worden zij desgewenst kosteloos aan hem toegezonden.
Algemene voorwaarden:
- Definities
In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Behandeling: alle behandelingen die door Let’s Delete worden uitgevoerd. Behandelovereenkomst: de door Let’s Delete met een cliënt gesloten overeenkomsten betreffende een behandeling.
Cliënt: de persoon op wie de behandelovereenkomst betrekking heeft (de opdrachtgever)
Let’s Delete (de opdrachtnemer): Let’s Delete , gevestigd aan de Nieuwe Kerkstraat 19 te Meppel en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 91682304; en haar medewerkers.
2.Toepasselijkheid van de algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en behandelovereenkomst van Let’s Delete.
2. Indien enige bepaling in deze algemene voorwaarden nietig is of wordt vernietigd, dan laat dat de andere bepalingen in stand.
3. Let’s Delete heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen.
4. Van deze algemene voorwaarden mag slechts worden afgeweken indien Let’s Delete daarmee uitdrukkelijk en schriftelijk heeft ingestemd. Algemene voorwaarden van de cliënt worden niet geaccepteerd. - Resultaten behandeling
- Alle geneeskundige behandelingen betreffen een inspanningsverbintenis en geen resultaatverbintenis. Er kan derhalve geen garantie worden gegeven op een resultaat. Er kunnen ook altijd complicaties optreden. Let's Delete is op geen enkele manier aansprakelijk te stellen.
- Uitvoering behandelovereenkomst
- Een cliënt gaat een behandelovereenkomst aan met Let’s Delete. Adviseurs van Let’s Delete worden nimmer contractpartij van de cliënt.
- Medewerkingsplicht
- De cliënt geeft Let’s Delete naar beste weten de inlichtingen en de medewerking die deze redelijkerwijs voor het uitvoeren van de behandelovereenkomst behoeft en dient de adviezen van Let’s Delete op te volgen.
2. De cliënt dient zich steeds op eerste verzoek van Let’s Delete te kunnen legitimeren met een wettelijk erkend legitimatiebewijs voorzien van een BSN. Kan een cliënt een dergelijk legitimatiebewijs niet tonen, dan is Let’s Delete gerechtigd de behandelovereenkomst op te schorten. De kosten daarvan komen voor rekening van de cliënt. - No show
- Indien een cliënt een afspraak annuleert of verzet, danwel niet verschijnt:
– En het een consultafspraak betreft, dan wordt 35,00 Euro in rekening gebracht, indien de annulering of verplaatsing 24 uur of korter voor de afspraak plaatsvindt, danwel de cliënt niet verschijnt;
– en het een niet operatieve ingreep betreft (bijvoorbeeld laser-, injectables- of huidverbeteringbehandeling), dan wordt 25% van het daarvoor geldende tarief in rekening gebracht, indien de annulering of verplaatsing 2 werkdagen of korter voor de behandelafspraak plaatsvindt, danwel de cliënt niet verschijnt.
Annuleren, uitstellen of verzetten van een behandeling bij ziekte of letsel; U dient een getekende schriftelijke medische verklaring van uw huisarts of behandelend specialist te overleggen waarin staat dat de geplande behandeling niet op de geplande behandeldatum kan plaatsvinden. - Afspraken kunnen uitsluitend per mail, info@letsdelete.nl, worden geannuleerd.
- Geheimhouding
- Let’s Delete zal voldoen aan haar beroepsgeheim, tenzij het recht de salon tot het doorbreken van haar geheimhoudingsplicht verplicht en behoudens een geval van overmacht.
2. Let’s Delete heeft het recht om informatie te gebruiken voor statistische doeleinden. Let’s Delete zal er daarbij voor zorgdragen dat de informatie niet te herleiden is tot de individuele cliënt. - Overmacht
- De salon is niet gehouden tot nakoming van enige verplichting jegens de cliënt indien de salon daartoe wordt gehinderd als gevolg van een omstandigheid die niet te wijten is aan haar schuld en ook niet anderszins voor haar rekening komt. Van een dergelijke omstandigheid is onder meer sprake ingeval van een staking, een onvoorzienbaar tekort aan personeel, ziekte van een behandelaar, vertrek van een behandelaar, een algemeen gebrek aan de benodigde (grond)stoffen en/of andere benodigde zaken of diensten die nodig zijn voor het uitvoeren van de opdracht.
2. Tijdens een periode van overmacht worden de verplichtingen van Let’s Delete opgeschort. Als die periode langer duurt dan zes maanden, hebben beide partijen het recht om de overeenkomst te ontbinden, zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat.
3. Als Let’s Delete op het moment van intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan en de behandelovereenkomst op grond van lid 2 wordt ontbonden, dan heeft de salon het recht het reeds uitgevoerde deel te factureren.
4. Als de cliënt op het moment van intreden van de overmacht een behandeling al geheel of gedeeltelijk heeft betaald en de behandelovereenkomst op grond van lid 2 wordt ontbonden, dan heeft zij recht op terugbetaling indien en voor zover de behandeling niet heeft plaatsgevonden.
5. Zowel Let’s Delete als de cliënt behouden het recht te allen tijde wegens aantoonbare bijzondere omstandigheden (overmacht), de datum en/of tijd voor de behandeling te verzetten. - Betaling van de behandeling
- Let’s Delete heeft het recht om tarieven te wijzigen. Voor elke behandeling geldt het tarief dat op de site van Let’s Delete staat op het moment dat de behandeling plaatsvindt.
2. In het geval dat Let’s Delete een offerte heeft afgegeven, dan blijft die offerte geldig voor de periode die op de offerte is aangegeven.
3. Let’s Delete zendt de cliënt de betalingsvoorwaarden voorafgaand aan de behandeling, tenzij partijen overeenkomen dat de behandeling direct voorafgaand aan danwel direct na de behandeling kan worden voldaan. Daarvan is in ieder geval sprake bij injectables, laserepilatie, huidverzorging en tatoeageverwijdering door middel van een laserbehandeling.
4. Betalingen worden eerst in mindering gebracht op de oudste openstaande facturen.
5. Let’s Delete heeft geen overeenkomsten met zorgverzekeraars, u dient uw behandeling dan ook zelf te betalen.
6. Genoemde prijzen (bijvoorbeeld op de website of in de offerte/behandelovereenkomst) zijn altijd onder voorbehoud van tikfouten. - In gebreke blijven van betaling
Door het feit dat Let’s Delete op de vervaldatum van de betalingsvoorwaarden niet de beschikking heeft gekregen over het volledige bedrag van deze betalingsvoorwaarden, is de cliënt zonder enige kennisgeving in gebreke van betaling gebleven.
- Informatie voor presentatiedoeleinden
Slechts wanneer schriftelijk toestemming is verkregen van de cliënt zal Let’s Delete (publiekelijk) gebruik maken van de informatie, die men verkregen heeft voor, tijdens en / of na de behandeling.
- Aansprakelijkheid
Let’s Delete is niet aansprakelijk voor schade aan of vermissing van de eigendommen van een cliënt. De cliënt dient zelf de nodige zorg in acht te nemen om schade aan of vermissing van zijn eigendommen te voorkomen.
2. Let’s Delete is niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door een oorzaak die voor rekening van de cliënt komt, zoals de door cliënt verstrekte onjuiste of onvolledige informatie.
3. De verjarings- en vervaltermijn van een vordering van de cliënt is, in afwijking van de wettelijke termijn, één jaar.- Geschillen
- Op de behandelovereenkomsten met Let’s Delete is het Nederlands recht van toepassing. Alle geschillen die verband houden met deze behandelovereenkomsten worden beslecht door de bevoegde rechter.
2. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter en/of klachten- of geschilleninstantie doen nadat zij zich hebben ingespannen het geschil in onderling overleg te beslechten. - Afhandeling klachten
De cliënt is verplicht tot naleving van alle aanwijzing van de adviseur ter bevordering van een goede uitvoering. Klachten over de betalingsvoorwaarden dienen door de cliënt binnen 30 dagen na de behandeling schriftelijk te worden gemeld aan Let’s Delete. Klachten over het resultaat van de behandeling dienen uiterlijk 2 maanden nadat het eindresultaat behaald is (9 maanden na de ingreep) schriftelijk bij Let’s Delete te zijn ingediend. Na deze tijd worden klachten niet meer in behandeling genomen. Uitzondering; 1 geldt voor alle laserbehandelingen eindresultaat is daar pas te zien 1 jaar na de laatste behandeling. Een klacht, als hiervoor beschreven, schort de betalingsverplichting van de cliënt niet op. Als een klacht gegrond is en herstel mogelijk is, zal Let’s Delete de werkzaamheden alsnog verrichten, zoals overeengekomen.
- Prijswijzigingen
Let’s Delete behoudt zich het recht voor om zonder nadere kennisgeving de tarieven van de prijslijst te wijzigen. De nieuwe tarieven gelden vanaf het moment van bekendmaking. Mocht op een behandeling een wettelijke prijsvoorschriften van toepassing zijn geschiedt de prijsstelling overeenkomstig de geldende prijsvoorschriften van de Nederlandse Zorgautoriteit of enig ander daartoe wettelijk aangewezen orgaan. Echter prijzen van lopende behandelingen blijven gelden. Hetzelfde geldt voor offertes echter alleen zolang de offerte geldig is. Reageert men na de aangegeven offertedatum dan gaat de cliënt automatisch akkoord met de nieuwe prijs.
- Verrekening
Een beroep van de cliënt op verrekening is niet mogelijk wanneer de tegenvordering van de cliënt door Let’s Delete op goede gronden wordt bestreden.